قوانین استفاده از خدمات نرم افزارهای هوشمند ویزیتال برای کاربران

نرم‌افزارهای ویزیتال که توسط شرکت رایان اندیشمندان مبتکر ایده‌پرداز برای تسهیل دسترسی شهروندان به پزشکان، پرستاران و خدمات درمانی طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربران و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است قبل از استفاده از خدمات ویزیتال، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. استفاده از خدمات ویزیتال به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای ویزیتال را در طول زمان تغییر دهد.

تعاریف

واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفته‌اند دارای معانی به شرح ذیل می‌باشند:

الف) شرکت: شرکت رایان اندیشمندان مبتکر ایده‌پرداز (مسئولیت محدود) به‌عنوان مالک نام تجاری ویزیتال که به‌عنوان واسط میان شهروندان و مراجع درمانی شامل پزشکان، پیراپزشکان، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وب‌اپ به ارائه خدمات معرفی و نوبت دهی هوشمند مراجع درمانی می‌پردازد.

ب) ویزیتال: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت می‌باشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن و وب‌اپ ویزیتال به ارائه خدمات معرفی و نوبت دهی، مشاوره آنلاین هوشمند مراجع درمانی می‌پردازد.

پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن ویزیتال در دو نسخه شهروند(بیمار) و پزشکان، جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS که ارائه خدمات معرفی و نوبت دهی هوشمند مراجع درمانی، مشاوره آنلاین در بستر آن امکان‌پذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت می‌باشد.

ت) سامانه ویزیتال: عبارت است از مجموع امکانات نرم‌افزاری ویزیتال که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی می‌پردازد.

ث) شهروند(بیمار): متقاضی استفاده از سرویس‌های مختلف خدمات هوشمند شامل جستجوی مراکز درمانی، اخذ نوبت، درخواست ویزیت در منزل، استفاده از یادآور دارو، یادآور واکسیناسیون، مشاوره آنلاین و درخواست ویزیت در منزل که با ثبت نام در سامانه ویزیتال نسبت به آن اقدام می‌نماید.

ج) مراکز درمانی/پزشکان/ پیراپزشکان: متقاضی استفاده از سرویس هوشمند ارائه خدمات آنلاین مدیریت مطب و درمانگاه، ویزیت در منزل و ارائه خدمات پرستاری، مشاوره آنلاین که با ثبت نام در سامانه ویزیتال نسبت به موارد مذکور اقدام می‌نماید.

چ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات ویزیتال با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه و تأیید توسط شرکت، ایجاد می‌نمایند و از طریق آن از خدمات بهره‌مند می‌گردند.

ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن

۱‏-۱- برای عضویت در ویزیتال و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربران اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در ویزیتال نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:

تکمیل فرم مشخصات برای تمامی کاربران

آپلود تصویر مدارک مرتبط با اجازه طبابت برای پزشکان

۱‏-۳- کاربر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌‌پذیرد و متعهد می‌‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در ویزیتال به‌روز نماید. کلیه عواقب ناشی از وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق برعهده کاربر بوده و وی نمی‌‌تواند به این موضوع معترض گردد.

ماده ۲- قوانین نوبت دهی اینترنتی در مطب و مراکز درمانی

2-1- هزینه کارمزد اخذ نوبت اینترنتی در هنگام ثبت درخواست و از طریق درگاه بانکی دریافت خواهد شد.

2-2- هزینه حق ویزیت براساس نحوه تعریف پرداخت حق ویزیت از طرف مرجع درمانی (پزشک یا مرکز درمانی) قابل پرداخت است. در صورت تعریف امکان پرداخت اینترنتی، رسید پرداخت مبلغ حق ویزیت بعد از پرداخت اینترنتی، قابل مشاهده و ذخیره‌سازی است. در شرایط پرداخت حضوری، در هنگام مراجعه به مطب و یا مراکز درمانی کل مبلغ حق ویزیت توسط متصدی مربوطه دریافت خواهد شد.

2-3- نوبت اخذ شده تنها تا 24 ساعت قبل از تاریخ مراجعه قابل لغو می‌باشد و در صورت لغو نوبت، از هزینه کارمزد نوبت 50 درصد کسر و مابقی به کیف پول شما منتقل خواهد شد.

2-4- نوبت اخذ شده زمان پذیرش شما می باشد نه نوبت شما.

2-5- چانچه نوبت از طرف پزشک یا کلینیک لغو گردد ، دکتر یا کلینیک موظف به ارائه نوبت جایگزین به بیمار می باشد.

2-6- درصورت عدم حضور به موقع در محل ویزیت، مرکز درمانی و پزشک در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش بیمار مختار بوده و ویزیتال هیچ گونه مسئولیتی در خصوص عدم پذیرش بیمار و یا هزینه های انجام شده ندارد.

2-7- شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات پزشکی ندارد و سامانه ویزیتال صرفا نقش واسط جهت تسهیل دسترسی به مراکز درمانی و پزشکان و اخذ نوبت از ایشان را دارد.

2-7- شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات پزشکی ندارد و سامانه ویزیتال صرفا نقش واسط جهت تسهیل دسترسی به مراکز درمانی و پزشکان و اخذ نوبت از ایشان را دارد.

ماده 3- قوانین و شرایط ویزیت در منزل

1-3- کلیه کاربران براساس شرایط بیماری خود امکان درخواست ویزیت در منزل توسط پزشکان شرکت‌کننده در خدمات ویزیت در منزل را دارند، به استثنا بیماران دارای شرایط حاد که میبایست از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شوند.

2-3- بیمار موظف است در هنگام درخواست ویزیت در منزل، هرینه حق ویزیت را به صورت یکجا از طریق درگاه اینترنتی که توسط سایت و یا اپلیکیشن ویزیتال به آن منتقل می‌شود، پرداخت نماید.

3-3- بیمار موظف است در تاریخ و ساعت ویزیت تایید شده در محل خود حاضر باشد و در صورت عدم حضور در محل و مراجعه پزشک، ویزیت انجام شده محسوب شده و هیچ گونه هزینه‌‌ای عودت داده نشده یا ویزیت رایگان مجددی انجام نخواهد شد.

4-3- انتخاب پزشک جهت انجام ویزیت توسط بیمار صورت گرفته و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات ارائه شده توسط پزشک و مسائل مرتبط با آن ندارد.

5-3- حفظ شئونات اسلامی و پایبندی به مقررات جمهوری اسلامی وظیفه کلیه کاربران و پزشکان بوده و در صورت بروز مشکل شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

6-3- پزشکان و کادر درمان موظف به حفظ اسرار و عدم افشا اطلاعات بیمار هستند.

7-3- پزشکان و کادر درمان موظف پذیرش درخواست‌های فقط در حوزه تخصصی خود می‌باشند.

8-3- پزشکان و کادر درمان موظف به حضور به موقع در محل ویزیت بیمار و صرف زمان کامل جهت انجام ویزیت بیمار می‌باشند.

9-3- پزشکان و کادر درمان موظف به عدم دریافت مبلغ مازاد بر هزینه ویزیت به هر عنوان مانند هزینه ایاب و ذهاب و غیره می‌باشند.

10-3-پذیرش مسئولیت صحت اقلام دارویی و پزشکی در مراجعه به منزل در صورت فروش آنها به عهده پزشک بوده و ویزیتال هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد.

ماده 4- قوانین و مقررات استفاده از یادآور دارو و واکسن

1-4- امکان یادآوری دارو و واکسن در نرم افزار ویزیتال صرفا جهت اطلاع رسانی ثانویه و به عنوان ابزاری کمکی به کاربر بوده و ویزیتال هیچگونه مسئولیتی در خصوص ورود اشتباه اطلاعات دارو و واکسن از جمله زمان مصرف، نام دارو، میزان مصرف و مدت مصرف دارو، و یا مشکلات و اختلالات ناشی از نرم افزار ندارد.

ماده 5- حقوق و مسئولیت‌های شرکت

1-5- ویزیتال خدمات پزشکی ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین شهروندان و پزشکان، دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت را تسهیل می‌‌نماید. با این ‌‌توضیح که در ویزیتال، کاربران میان انتخاب پزشکان و مراکز درمانی مخیر هستند و به همین صورت پزشکان پس از مشاهده درخواست‌ها می‌‌توانند بیمار را پذیرش و یا رد کنند. به این ترتیب هر اخذ نوبت و انجام ویزیت که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین کاربر و پزشک است است و ویزیتال تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان شهروندان و پزشکان مهیا می‌‌کند. از این رو ویزیتال مسئولیت حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات حین معاینه و درمان نخواهد داشت.

5‏-2- شرکت متعهد است کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از نرم افزارهای ویزیتال را به صورت رایگان به کاربر ارائه دهد.

3-5- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث—که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد—نخواهد داشت.

4-5- در مواردی که هزینه خدمات توسط کاربران به‌صورت آنلاین پرداخت می شود، شرکت متعهد است پس از کسر مبلغ قرارداد، مابقی آن را به حساب شبای معرفی شده از سوی کاربر واریز نماید.

5-5- شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن برنامه‌ی ویزیتال را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

ماده 6- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف

شرایط استفاده حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تبریز حل‌وفصل خواهد شد.

ماده 7- قوانین و شرایط مشاوره آنلاین

1-7- کلیه کاربران براساس شرایط بیماری خود امکان درخواست مشاوره آنلاین توسط پزشکان شرکت‌کننده در خدمات ویزیت در منزل را دارند، به استثنا بیماران دارای شرایط حاد که میبایست از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شوند.

2-7- بیمار موظف است در هنگام درخواست مشاوره آنلاین، هرینه حق ویزیت را به صورت یکجا از طریق درگاه اینترنتی که توسط سایت و یا اپلیکیشن ویزیتال به آن منتقل می‌شود، پرداخت نماید.

3-7- انتخاب پزشک جهت انجام مشاوره آنلاین توسط بیمار صورت گرفته و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات ارائه شده توسط پزشک و مسائل مرتبط با آن ندارد.

4-7- حفظ شئونات اسلامی و پایبندی به مقررات جمهوری اسلامی وظیفه کلیه کاربران و پزشکان بوده و در صورت بروز مشکل شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

5-7- پزشکان و کادر درمان موظف به حفظ اسرار و عدم افشا اطلاعات بیمار هستند.

6-7- پزشکان و کادر درمان موظف پذیرش درخواست‌های فقط در حوزه تخصصی خود می‌باشند.

7-7- پزشکان و کادر درمان موظف به عدم دریافت مبلغ مازاد بر هزینه مشاوره به هر عنوان می‌باشند.

ماده 8- سیاست های حریم شخصی

1-8- ویزیتال به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می ‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می کند.

2-8- ویزیتال متعهد می ‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، فنّاوری موردنیاز برای هرچه مطمئن تر و امن تر شدن استفاده شما از سایت و اپلیکیشن ها را، توسعه دهد. درواقع شما با استفاده از سایت و اپلیکیشن های ویزیتال، رضایت خود را از این سیاست نشان می دهید.

3-8-اطلاعات عمومی شامل مواردی است که مخصوص هر کاربر بوده و به کمک آن می‌توان کاربران ویزیتال را به‌صورت منحصربه‌فرد شناسایی نمود. برای نمونه می‌توان به نام و نام خانوادگی، نشانی پست الکترونیکی (ایمیل)، شماره تلفن و سایر اطلاعاتی که به‌صورت عادی در دسترس عموم مردم نیست اشاره نمود. در هنگام استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن ممکن است از کاربر خواسته شود تا برخی اطلاعات را وارد کند. اطلاعات خواسته‌شده فقط برای مقاصد ذکرشده در هنگام درخواست برای واردکردن آن اطلاعات و یا بر طبق این سیاست حفظ حریم خصوصی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

4-8- تمامی اطلاعاتی که توسط کاربران در بخش مشاوره برای پزشک ارسال می نمایند٬ کاملا ماهیت خیلی محرمانه دارد.

5-8- کاربر باید آگاه باشد که اطلاعات و داده‌ها ممکن است به‌صورت خودکار و از طریق استفاده از «کوکی‌ها» جمع‌آوری شود. «کوکی‌ها» فایل‌های متنی کوچکی هستند که یک وب‌سایت می‌تواند از آن‌ها برای تشخیص کاربران مراجعه‌کننده مجدد، فراهم کردن امکان دیدبانی رفتار، جمع‌آوری اطلاعات کلی به‌منظور ارتقای وب‌سایت و مشخص کردن سمت‌وسوی تبلیغات استفاده کند. کوکی‌ها به سیستم کاربر ملحق نشده و به فایل‌های شما صدمه نمی‌رسانند. اگر کاربر مایل نیست تا اطلاعاتش از طریق استفاده از کوکی‌ها جمع‌آوری شود، در اغلب مرورگرها می‌توان به روشی آسان ویژگی کوکی را قبول و یا رد کرد.

6-8- کاربر می‌تواند با تماس با ویزیتال و درخواست فرم بازخورد، درباره هرگونه بروزرسانی، تغییر یا تصحیح اطلاعات جمع‌آوری‌شده قبلی خود اطلاع دهد. بعلاوه، به‌محض تقاضای کاربر، ما تلاش‌های منطقی تجاری خود را بکار خواهیم بست تا اطلاعات کاربر را از پایگاه داده‌های خود حذف کنیم؛ بااین‌وجود، ممکن است به‌واسطه داده‌های پشتیبانی و یا سوابق موارد حذف‌شده، حذف کامل داده‌های کاربر امکان‌پذیر نباشد.

7-8- ما در هر زمان حق تعدیل، تغییر، یا بروزآوری سیاست حفظ حریم خصوصی را برای خود محفوظ می‌شناسیم و تداوم استفاده کاربر از خدمات ویزیتال نشانه پذیرفتن این سیاست‌ها است.

8-8- همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ویزیتال، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولیدشده جزئی از اموال ویزیتال محسوب می شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ویزیتال است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ویزیتال محفوظ می دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدمات قابل‌ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجادشده توسط ویزیتال و علائم تجاری ثبت‌شده نیز در انحصار ویزیتال است و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

ماده 9- توافقات نهایی

7‏-۱- کلیه کاربران اعم از شهروندان و پزشکان تصدیق می‌نمایند که «شرایط استفاده از خدمات هوشمند سامانه ویزیتال» را به‌طور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته و نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم می‌باشند.