اشتباهات رایج در پیاده‌روی و چگونگی اصلاح آنها

ویزیتال

11 مرداد، 1399

بهداشت عمومی


اشتباهات رایج در پیاده‌روی و چگونگی اصلاح آنها
کفش اشتباه همه ما می‌دانیم که کفش پاشنه بلند مناسب پیاده‌روی نبوده و برای داشتن یک پیاده‌روی صحیح نیاز به پوشیدن کفش ورزشی داریم. اما کفش‌های ورزشی انواع مختلفی دارند و همگی مناسب پیاده‌روی نمی‌باشند. به عنوان مثال کفش ورزشی ورزش‌هایی مانند بسکتنبال و تنیس با توجه به نوع حرکات سریع موجود در این ورزش‌ها دارای کناره‌های سفت و محکم بوده و انعطاف‌پذیری کمی در پاشنه پا دارد. کفش مخصوص پیاده‌روی باید دارای پاشنه سبک بوده و ضمن مقاومت در برابر آب، امکان تنفس پا را فراهم نماید. اندازه کفش نامتناسب تناسب اندازه کفش با پا اهمیت زیادی دارد، در صورتی که کفش به پای شما بزرگ باشد، حمایت کافی از پای شما نخواهد داشت و در صورت تنگ بودن باعث ایجاد فشار به پنجه و کناره‌های پا می‌شود. سعی کنید در هنگام خرید به آزادی حرکتی پنجه پا دقت کنید.ضمنا زمان مناسب برای خرید کفش متناسب با سایز پای فرد با توجه به تورم پا در طول روز، بعد از ظهر است. مسیر پیاده‌روی یکنواخت همیشه در یک مسیر حرکت نکنید، چراکه با انتخاب مسیرهای مختلف پیاده‌روی ضمن تقویت روحیه و انگیزه انجام پیاده‌روی، عضلات و مفاصل شما در مسیرهای مختلف با چالش‌های جدید مواجه می‌شوند. سعی کنید مسیرهای دارای تپه و سربالایی را نیز طی کنید زیرا باعث تقویت عضلات ران می‌شود. صدا و موسیقی کنترل نشده اگر عادت به شنیدن موسیقی و پادکست در طول مسیر پیاده‌روی دارید، در انتخاب هدفون و تنظیم صدای موسیقی دقت کنید. هدفونی تهیه کنید که ضمن داشتن کیفیت مناسب صدا به شما اجازه شنیدن صدای اطراف را بدهد. لباس نامناسب لباس‌های سنگین و خیلی تنگ در طول پیاده‌روی آزاردهنده بوده و مانع از انجام یک پیاده‌روی لذت بخش می‌شوند. سعی کنید با توجه به شرایط آب و هوایی از پوشاکی که مانع از تعریق بیش از حد بدن در طول پیاده‌روی شود استفاده نمایید. ضمنا عینک آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب را در طول پیاده‌روی فراموش نکنید. عدم محاسبه گام‌ها و مسافت طی شده شمارش گام‌ها و یا محاسبه مسافت طی شده برای داشتن برنامه منظم پیاده‌روی اهمیت زیادی دارد. شما با داشتن برنامه ورزشی می توانید به اهداف خود از انجام پیاده‌روی دست یابید. امروزه تلفن‌های همراه و گجت‌هایی مثل ساعت‌های هوشمند به شما در محاسبه میزان انجام فعالیت‌های بدنی کمک زیادی می‌کنند. مصرف نوشیدنی‌ها قندی اگر به یک پیاده‌روی ساده و کوتاه مدت رفته‌اید همراه داشتن آب ضرورتی ندارد. اما مصرف نوشیدنی‌های پر کالری و حاوی قند بالا نیز برای پیاده‌روی‌های طولانی‌تر توصیه نمی‌شود. در این حالت بهترین نوشیدنی برای تنظیم الکترولیت بدن، آب است.
مطالب مرتبط